Na pražském letišti se změní proces odbavení cestujících Letiště Praha pokračuje s projekty modernizace a navyšování provozních kapacit. Součástí těchto projektů je také rekonstrukce třídírny zavazadel na Terminálu 1. Rekonstrukce letos částečně ovlivní proces odbavení cestujících. Od 1. března do konce srpna 2020 se tak přesune odbavení vybraných 22 dopravců z Terminálu 1 na Terminál 2. Pro odbavení na přepážkách tak přestane dočasně platit rozdělení terminálů na lety do schengenského prostoru a mimo schengenský prostor. Nástup do letadla a samotný odlet však bude realizován standardně na Terminálu 1 jako doposud. Letiště Praha spustilo rozsáhlou informační kampaň, která bude probíhat během celé letní sezóny a cestujícím usnadní orientaci během této dočasné změny.
„Počet odbavených cestujících každý rok roste a letiště se dostalo již za hranu svých kapacit. Proto postupně pokračujeme s projekty, které jsou součástí rozvoje letiště a které přispějí k jeho modernizaci a částečnému navýšení odbavovacích a provozních kapacit. Jedním z nejdůležitějších projektů je v tomto ohledu rekonstrukce třídírny zavazadel, která na letišti pokračuje již druhým rokem a letos si přechodně vyžádá provozní omezení. Výsledkem rekonstrukce však bude modernější a ještě bezpečnější prostor pro odbavení zapsaných zavazadel, což cestující do budoucna určitě ocení,“ uvedl k rekonstrukci Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Odbavení cestujících u vybraných 22 leteckých společností bude probíhat na přepážkách v odletové hale Terminálu 2, místo bude speciálně označené jako RED ZONE. Tato změna se týká pouze těch, kteří mají z Prahy odletět s leteckou společností, u které se proces odbavení mění, mají velké zavazadlo k odbavení či potřebují získat svou palubní vstupenku, tedy nejsou již předem odbaveni online. Těmto cestujícím letiště doporučuje přijet rovnou na Terminál 2. Po samotném odbavení se budou tito cestující následně vracet zpět na Terminál 1, kde projdou pasovou a následně i bezpečnostní kontrolu před svým odletem.
Cestující by měli informace o změnách obdržet také přímo od své letecké společnosti a dostavit se na letiště s dostatečným předstihem, alespoň tři hodiny předem. „Spolupracujeme se všemi dopravci, kterých se změna týká, velmi intenzivně již několik měsíců. Informovali jsme také cestovní kanceláře a agentury, různé asociace a organizace v cestovním ruchu, hotely, provozovatele taxislužeb i parkování a další obchodními partnery. Jsme přesvědčeni, že jsme v rámci dočasného provozního omezení přijali taková opatření, aby se situace dotkla cestujících minimálně,“ dodal Václav Řehoř.
Po celé trase mezi terminály budou umístěné výrazné a jednoduché navigační ukazatele, v červené a zelené barvě. Přechod mezi terminály trvá přibližně 10 minut. Všechny informace budou také k dispozici na speciální webové stránce www.prg.aero/checkin2020, včetně seznamu aerolinek a přehledné mapy. Ke stažení jsou již nyní informační letáky v celkem sedmi jazycích (v češtině, angličtině, němčině, čínštině, korejštině, arabštině a ruštině). Letáky budou od března i v tištěné verzi na informačních přepážkách letiště. V tomto období se navýší i počet informačních asistentů, tzv. Red teamu, na které se mohou cestující přímo v terminálech případně obrátit. Proškoleni byli i ostatní zaměstnanci skupiny Letiště Praha i zaměstnanci externích firem působících na letišti.
Kromě odbavení letů se do odletové haly Terminálu 2 dočasně přesunou i kanceláře daných leteckých či handlingových společností a celní služby neboli vrácení daní.
Letiště Praha zároveň připravilo velkou informační kampaň v různých médiích a na sociálních sítích. Součástí celé kampaně bude i edukace cestujících, konkrétně různé rady a tipy na odbavení i upozornění na chyby, kterých se cestující dopouští nejčastěji.
Zdroj: prg.aero
Klíčová slova: Česká republika, Praha
V diskusi zatím není žádný komentář...
|
||||||||||||||