Špindlerův Mlýn, sjezdovka |
České hory jsou stále oblíbené pro trávení zimní dovolené. Chystá se tam pětina české populace. Nejoblíbenějšími českými horami zůstávají Krkonoše, kam během zimy zamíří 31 % návštěvníků hor. Druhým nejoblíbenějším pohořím v České republice je Šumava, kde meziročně vzrostl počet návštěvníků ze 14 na 24 procent.
„Můžeme být hrdi na to, že Česká republika je obklopena pohořím, které v létě i v zimě nabízí skvělé turistické a rekreační využití. Musíme nadále pracovat na zkvalitnění služeb na českých horách, abychom u nás měli konkurenceschopná horská střediska,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Na pobyt mimo domov delší než víkend se v období od prosince do března chystá téměř polovina české populace starší 18 let a 80 % z nich část svého volna stráví právě na území České republiky.
Na hory se letos chystá téměř čtvrtina populace. Pouhých 6 % navštíví horská střediska v zahraničí. Na hory vyrážejí především mladí lidé ve věku 18-25 let, lidé se středoškolským či vysokoškolským vzděláním a obyvatelé větších měst.
Nejčastější náplní pobytu na českých horách je pěší turistika. Za ní následují zimní sporty. Těm vládne sjezdové lyžování s 62 % všech, kteří se rozhodnou na horách sportovat.
Lipno nad Vltavou, sjezdovka Jezerní |
Z výzkumu, který pro agenturu CzechTourism realizovala výzkumná agentura GfK Czech s.r.o., mimo jiné vyplynulo, že nejlepší referencí pro volbu cílové destinace je doporučení z blízkého okolí – od rodiny či přátel. Dále se pak lidé rozhodují na základě komentářů na sociálních sítích a specializovaných stránkách na internetu.
I přes velkou oblibu mají české zimní destinace mnoho rezerv v oblasti služeb, které stojí za vylepšení. Jedná se například o sociální vybavení sjezdovek, doprovodný program, lázně a wellness. „Vnímání kvality služeb hraje jednu z klíčových rolí při výběru zimní destinace. Čím jsou zahraniční lokality cenově přijatelnější, tím méně lákavější je pro domácí obyvatele nabídka českých hor z důvodu nízkého standardu za vysokou cenu,“ uvedla vedoucí marketingového výzkumu agentury CzechTourism Soňa Machová.
Ředitelka Monika Palatková dodává: „V budoucnu mohou zvýšit atraktivitu českých hor také medailonky z lokalit, které přiblíží jedinečnost kraje, upozorní na nabídku unikátní gastronomie, turisticky zajímavých míst nebo třeba informace pro rodiny s dětmi.“
zdroj: czechtourism.cz
Klíčová slova: Česká republika
V diskusi zatím není žádný komentář...
|
||||||||||||||